Karnaval kullanıcılarına güvenli ve etkin bir web sitesi hizmeti sunabilmek için çerez kullanmaktadır. Konuyla ilgili daha detaylı bilgiye ulaşmak için lütfen Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları'na tıklayınız.
Şifreni unuttuysan eposta adresini yaz, hemen yenisini yollayalım.
Sen güneşin doğuşu gibi, bekledim sabaha kadar
Sen ilacı her çilenin, gel sormadan
Yandım bir bakışla, bu nasıl endam?
Aldı aklımı, o gözlerin derya
Ah, ben hasretinden olmuşum leyla
Bu ne davet? Durdu kalbim; böyle mi sevda?
Al beni, al, yüreğine sar; dönsün devran
Belki yalan, belki masal; hiç aldırmam
Yaz satır satır, al şu kaderimi eline, döndüm deliye
Ben kapılmadım kimseye böylesine, oldun hediye
Yandım bir bakışla, bu nasıl endam?
Aldı aklımı, o gözlerin derya
Yandım bir bakışla, bu nasıl endam?
Aldı aklımı, o gözlerin derya
Ah, ben hasretinden olmuşum leyla
Bu ne davet? Durdu kalbim; böyle mi sevda?
Yok ki bi' tarifi, sanki uzunca bi' tatil aşk böyle
Gel tabii, yârim, ver elini, pek de bi' narin
Yaz satır satır, al şu kaderimi eline, döndüm deliye
Ben kapılmadım kimseye böylesine, oldun hediye
Yandım bir bakışla, bu nasıl endam?
Aldı aklımı, o gözlerin derya
Ah, ben hasretinden olmuşum leyla
Bu ne davet? Durdu kalbim; böyle mi sevda?
Cumhuriyet döneminde yetişmiş, “Türk Beşleri”nden birisi, uluslararası kariyer yapan ilk Türk piyanist ve orkestra şeflerindendir. 10.yıl marşının ve Lüküs Hayat operetinin bestecisidir. Cemal Reşit Rey 20.yy’ın melodiye başkaldıran karmaşık müzik akımlarına sempati beslememiş, eserlerinde melodiyi ön planda tutmuştur. İstanbul tutkunu olan Rey, Enstanteneler, Katibim, Çeşitlemeler, Fatih Senfonik Şiiri’nde olduğu gibi Piyano Prelüdleri’nde de İstanbul’dan esinlenmiş; oturduğu son evin bulunduğu Serencebey Yokuşu’ndan inen bir yoğurtçunun sesinden yola çıkarak bestelemişti. İlk uluslararası piyanist ve orkestra şeflerimizden olan Cemal Reşit Rey İstanbul Devlet Senfoni orkestrasının temelini kurmuştur.